معرفی سیتروئن C3 محصول جدید در بازار ایران

نویسنده: محمدرضا اشتری

پس از پژو، به‌زودی محصولات سیتروئن هم در ایران تولید خواهند شد. با همکاری مشترک سیتروئن و سایپا، مدل C3 برای عرضه در کشور آماده می‌شود. در این مطلب به بررسی جامع سیتروئن C3 و مقایسه‌ی آن با خودروهای مشابه بازار ایران می‌پردازیم.

علاقه‌ی مردم دنیا به خودروهای شاسی‌بلند از یک سو و هزینه‌ی نسبتا بالای نگهداری و تردد کراس‌اورهای فول‌سایز از سویی دیگر، کلاس خودرویی جدیدی به وجود آورده است که کراس‌اورهای کوچک یا Mini SUV نامیده می‌شوند. علاوه بر این، خودروسازان بزرگ با تکیه بر خلاقیت طراحان خود، هاچبک‌های جمع‌وجور شهری را با کمی اضافه حجم و افزایش ارتفاع، به کلاس کراس‌اورهای کوچک نزدیک کرده‌اند تا علاوه بر القای حس شاسی‌بلند به راننده‌ی یک خودروی نسبتا ارزان‌قیمت، مزایایی مثل مصرف سوخت کم و سادگی در رانندگی را برای خریداران فراهم کنند.

برند سیتروئن، یکی از قدیمی‌ترین شرکای تجاری در صنعت خودروی ایران محسوب می‌شود. حدود ۳ سال پس از ثبت شرکت ایران خودرو، گروه سایپا در سال ۱۳۴۴ تأسیس شد. باتوجه به اینکه بخش خودروسازی ایران خودرو با نام ایران ناسیونال در سال ۱۳۴۶ شروع به کار کرد، می‌توان سایپا را به‌عنوان قدیمی‌ترین خودروساز ایران تصور کرد. نام سایپا مخفف عبارت فرانسوی «Societe Annonyme Iranienne De Production Automobile Citroen» به معنی «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» است، البته از سال ۱۳۵۴ و تولید محصولات جدید در سایپا، «Société Annonyme Iranienne de Production Automobile» به معنی «شرکت سهامی ایرانی تولید خودرو» جایگزین عبارت قبلی شد. با این حساب، سابقه‌ی همکاری سایپا و سیتروئن، بیش از نیم قرن است و فراتر از حضور پژو در کنار ایران خودرو محسوب می‌شود.

 

ادامه مطلب >>>>

ممکنه به این مطالب علاقمند باشید: